Trouwen

Jullie dag, tot in de puntjes verzorgd door ons. Een dag om nooit te vergeten, maar ook een dag met veel voorbereiding en plannen.
Daarom staat op deze pagina alvast zoveel mogelijk informatie die van belang is, met heldere prijzen en tal van mogelijkheden.
Wel zo prettig en zo maken we samen jullie dag écht jullie dag.

Ceremonie
Eten
Avondfeest

Trouwen bij De Lindeboom

Hieronder een heleboel informatie om jullie zo goed mogelijk op weg te helpen! We weten dat een bruiloft naast een fantastische dag ook heel veel regelen is. Wij vinden dat heldere en eerlijke informatie daarbij helpt! Daarom hieronder een opzet van de mogelijkheden, compleet met prijzen, foto’s en uitleg. Zie het als een bron van inspiratie, of als voorpret!

Al een beetje een idee hoe het moet worden? Maak dan een afspraak voor een zalenbezichtiging en om samen met ons de verdere details te bespreken! Ook houden we graag onderling contact per app via 0570625225. Zo kunnen we snel antwoorden op jullie vragen, verzoekjes van de ceremoniemeester of ideeën van de wedding planner!

Trouwen voor de wet bij De Lindeboom

Vaak beginnen de feestelijkheden bij ons met een ceremonie. Voorafgaand aan jullie dag vullen we samen een formulier in zodat ook het trouwen voor de wet in één van onze zalen kan plaatsvinden. Om dit zo soepel mogelijk voor jullie te regelen hebben we het voor de Gemeente benodigde formulier al grotendeels ingevuld. We helpen graag met het door jullie in te vullen deel.

Samen met de ceremoniemeester of wedding planner zorgen we vervolgens dat de zaal precies staat zoals jullie dat willen. Versiering? Kleurenthema? Een plattegrond met gereserveerde stoelen? Het kan allemaal!

Zaalhuur

We rekenen nooit zaalhuur bij bruiloften

Dat geldt ook voor de ruimte waarin wellicht enkel de wettelijke huwelijksvoltrekking en/of ceremonie plaatsvindt en de afname van catering daarom gering is.

We streven ernaar vooraf een heldere en eerlijke totaalprijs voor jullie als bruidspaar in beeld te hebben. Voor wat betreft de plechtigheden betekent dit dus enkel de kosten die de Gemeente Deventer in rekening brengt.

We doen dit omdat we hebben gemerkt dat veel bruidsparen het als prettig ervaren om de hele dag onder één dak te vieren: De limo of trouwstoet rijdt van jullie huis naar De Lindeboom, na de ceremonie misschien nog een fotomoment bij onze prachtige naastgelegen Nicolaaskerk of het groen rondom ons pand en daarna lekker alles bij elkaar. Fijn toch?

Eten & Drinken

Hieronder enkele ideeën voor de ontvangst

Glas prosecco – € 2,50
Koffie/thee met zoetigheid – € 4,-

Na de ceremonie tijd voor foto’s?

Rondje drinken voor de gasten: prijs gemiddeld € 2,50 per consumptie
Liever een all-in prijs? Drankarrangement € 5,- p.p.p.u. op basis van bier/fris/wijn.

Uw gasten kunnen dan borrelen in de ceremoniezaal, op een van onze terrassen of alvast plaatsnemen in een andere ruimte voor het aansluitende buffet of diner.

Een hapje erbij kan natuurlijk ook. Ga uit van:

  • € 0,65 tot € 1,20 voor warme en koude hapjes
  • € 0,70 tot € 2,95 voor patisserie als bonbons of gesorteerd gebak

Of natuurlijk jullie eigen bruidstaart. Afname hiervan hoeft niet via ons, al helpen we graag met suggesties. We weten ook dat een bakker vaak een persoonlijke keuze is. Er wordt bij een eigen taart geen schotelgeld gerekend.

Receptie

Een receptie gepland aansluitend aan de ceremonie? Ons 2 uur durende receptiearrangement kost € 18,- p.p. en omvat:

  • Ontvangst met koffie/thee en feestelijke etagères vol zoetigheden.
  • 1x een koud en 2x een warm hapje.
  • Onbeperkt borrelen (tapbier, speciaalbieren, frisdranken, wijnen en sappen).

Prijs inclusief zaalhuur, bediening en gezellige aankleding.

Eten – Diner of Buffet

Tijd om te eten! Hieronder een opsomming van de mogelijkheden. Kies een all-in buffet voor een vaste prijs, koude en warme buffetten zonder dat de drankjes zijn inbegrepen of speciale buffetten zoals tapas, stamppot en zelfs een brunch.

Zelf samenstellen

Helemaal een eigen buffet samenstellen kan overigens ook! Dit kan samen met onze chef-kok al vanaf € 10,- per persoon. Van chique buffet met prachtige vissoorten en luxe vleesgerechten tot een simpeler maar ouderwets lekker buffet met schnitzels, hamburgers of zelfs frikandellen. Het is jullie dag, dus jullie bepalen!

Dessert

Een dessert wordt bij bruiloften vaak over geslagen, omdat er vaak aansluitend een feestavond met bruidstaart of gebak volgt. Wel zin in toetjestijd? We hebben een ijs- en puddingbuffet van €6,- met diverse puddingen, ijstaarten, vers fruit en veel slagroom en een luxe variant van € 9,- met daarnaast o.a. ook macarons, apfelstrudel, amandelfriandises, mini petitfour en warme kersen.

Diners

Liever een diner in plaats van een buffet? Dat kan! U kunt samen met onze chef-kok een menu samenstellen. Ga uit van zo’n €20,- per persoon voor een tweegangendiner inclusief 2 drankjes of € 25,- voor 3 gangen.

Wilt u wel liever de keuze van een buffet, maar ook gezellig tafelen? Overweeg dan ons Diner De Lindeboom of Diner De Beuk, waarbij we drie gangen uitserveren aan tafel, telkens met verschillende gerechten tussen u in per gang.

Denk aan verschillende soepen, of een proeverij met carpaccio, Ardennerham met meloen en gerookte zalm. Als hoofd ook een keur aan keuzes, zoals kogelbiefstuk, varkenshaas en zeewolf en en natuurlijk een verrassend lekker grand dessert. Vanaf € 30,50.

Avondfeest

Vrijwel alle avondfeesten bij ons verlopen via een arrangement, omdat u als bruidspaar dan vooraf precies weet wat de kosten zijn. Standaard duren de arrangementen 4 uur, bijvoorbeeld van 20:00 tot 00:00. We hebben een drankarrangement en een feestavondarrangement.

Drankarrangement
Vanaf € 24,-

Drankarrangement – 4 uur

  • Direct bij binnenkomst borrelen.
  • 2x koud en 2x warm hapje.
  • Borrelnootjes op tafel

Keuze uit drie drankenpakketten:

  • 1 Tapbier, speciaalbieren, wijnen, vruchtensappen en frisdranken – € 24,- p.p.
  • 2 Arrangement 1 + Binnenlands gedestilleerde dranken (zoals Apfelkorn, Vieux, Jenever) – € 27,- p.p.
  • 3 Arrangement 1 + 2 + Buitenlands gedestilleerde dranken (zoals Bacardi, Malibu, Whiskey) – € 30,- p.p.
Feestavondarrangement
Vanaf € 30,-

Feestavondarrangement – 4 uur

  • 2x koud en 2x warm hapje
  • Ontvangst met prosecco
  • Als afsluiter een broodje beenham, broodje kroket/frikandel of puntzak frites.

Keuze uit dezelfde drankenpakketen als bij het drankarrangement:

  • 1 – Tapbier, speciaalbieren, wijnen, vruchtensappen en frisdranken – € 30,- p.p.
  • 2 – Arrangement 1 + Binnenlands gedestilleerde dranken (zoals Apfelkorn, Vieux, Jenever) – € 33,- p.p.
  • 3 – Arrangement 1 + 2 + Buitenlands gedestilleerde dranken (zoals Bacardi, Malibu, Whiskey) – € 36,- p.p.

Zelf de catering verzorgen

Tot slot is er de mogelijkheid een zaal te huren en de catering zelf te regelen. Dat scheelt in de prijs, maar betekent wel dat u of uw familie meer zelf doet. Voor bruiloften met een beperkter budget of voor gasten die graag écht alle vrijheid willen is wat we noemen een ‘doe-het-zelf’-feest ideaal.

Zo hebben we bruiloften verzorgd waarbij wij het buffet klaarmaakten en het avondfeest met eigen zaalhuur werd geregeld. Of huur een zaal met een externe cateraar voor een heerlijk diner of buffet en vier daarna samen met ons een knalfeest!

 

Extra handig is dat we werken met een ‘menukaart’, zodat u kunt kiezen wat u eventueel wél via ons afneemt. Van ober tot glaswerk en van eindschoonmaak tot discolampen. U huurt al een zaal vanaf € 250,-, klik hier voor meer informatie.

De arrangementen kunnen worden uitgebreid met afname via ons (bijvoorbeeld gebak, ontvangst met koffie/thee, warme afsluiter) of jullie mogen zelf iets meenemen. We zien bijvoorbeeld bruidsparen die kiezen voor een feestavondarrangement en dan bij de prosecco hun eigen bruidstaart meenemen, een drankarrangement uitbreiden met extra eigen hapjes of een aantal flessen drank bij ons achter de bar zetten, zodat niet het duurdere arrangement afgenomen hoeft te worden. Geen probleem! We rekenen hiervoor geen schotelgeld of andere extra kosten, alles zit in de arrangementsprijs.

Verder plannen

Een heleboel informatie en nog veel meer mogelijkheden! Deze pagina is vooral bedoeld om jullie op weg te helpen bij het plannen en een eerlijk inzicht te geven in de kosten. We spreken graag met jullie verder in onze Brasserie. Contact opnemen kan per app of telefoon via 0570625225 of via de contactpagina.