pt image

DE LINDEBOOM

HORECA SINDS 1813
Huur een zaal met eigen catering

Doe-Het-Zelf Feest

Bent u op zoek naar een voordelige zaal voor bijvoorbeeld een verjaardag, jubileum of bruiloft?

Wilt u geen gedoe thuis, maar liever ook geen volledig verzorgde catering?

Organiseer dan uw eigen doe-het-zelf feest bij De Lindeboom en bepaal helemaal zelf de gewenste invulling!

Tot 300 personen

One zalen

Gaat u voor de Lindezaal met het grote zonnige terras? Of liever moderne de benedenzaal?

Zaalverhuur met eigen eten en drinken

Hoe werkt het?

Met ons doe-het-zelf concept bent u zelf vrij om te kiezen of u naast het huren van de zaal iets bij ons afneemt. Zie het als een menukaart; u kiest alleen waar u zelf zin in heeft! Van een ingerichte bar met glaswerk, een gevulde koelkast of aangesloten tap, tot een rondje bitterballen of zelfs bedienend personeel.

Stap 1

Kies een zaal

Kijk rond op onze site of plan een bezichtiging. Keuze gemaakt? Plaats dan een optie in onze agenda met de datum die uw voorkeur heeft. U legt de reservering vast middels betaling van een borg.

Stap 2

Extra afname

Naast de zaal met bar, stoelen en tafels meer materialen van ons nodig? Dat kan! Kijk hieronder voor alle mogelijkheden. Van servies tot discolampen en van barpersoneel tot schoonmaakploeg.

Stap 3

De dag zelf

De zaal is van 16:00 tot 00:00 beschikbaar. Zaal gezet, bar ingericht en slingers opgehangen? Dan kan het feest beginnen! Er is altijd een aanspreekpunt, mocht u tussentijds vragen hebben.

Stap 4

Na die tijd

Na die tijd maakt u de bar en tafels zelf schoon. De toiletten en vloer dienen veegschoon opgeleverd te worden. Is alles in orde, dan krijgt u uw borg weer terug en hopen we dat u terugkijkt op een topfeest!

Waar is dat feestje?

Wat kost het?

Let op: het maximum aantal gasten per zaal (zittend/staand) is een schatting en altijd afhankelijk van de zaalopstelling, ruimte voor een band, dansvloer etc. Tijdens de coronacrisis  zijn de maximumaantallen vanwege de verplichte 1,5 meter afstand kleiner.

  • De Lindezaal
  • € 250 ,-
    16:00 - 00:00
    • Max 40 pers. zit en/of 80 pers sta
    • Eigen bar en groot privéterras
    • Incl. 40 stoelen, 8 tafels en 4 statafels
    • Goede geluidsinstallatie
    • Evt. naastgelegen ruimte + €50,-
  • Beneden 1
  • € 400 ,-
    16:00 - 00:00
    • Max 60 zit en/of 80 sta
    • Eigen bar, toiletgroep en garderobe
    • Eigen ingang voor gasten
    • Incl. 100 stoelen, 50 tafels en 6 statafels
    • Boxjes voor achtergrondmuziek en lift
  • Beneden 1/2
  • € 650 ,-
    16:00 - 00:00
    • Max 140 zit en/of 280 sta
    • Eigen bar, toiletgroep en garderobe
    • Eigen ingang voor gasten
    • Incl. +- 180 stoelen, 80 tafels en 6 statafels
    • Boxjes voor achtergrondmuziek en lift
  • Beneden 1/2/3
  • € 850 ,-
    16:00 - 00:00
    • Max 200 zit en/of 300+ sta
    • Eigen bar, toiletgroep en garderobe
    • Eigen ingang voor gasten
    • Incl. +- 180 stoelen, 80 tafels en 6 statafels
    • Boxjes voor achtergrondmuziek en lift
A-la-carte afname

Extra mogelijkheden

Het mooie van ons doe-het-zelf concept is dat u precies kunt kiezen wat u wel en niet van ons afneemt. Bent u naast het huren van de zaal op zoek naar iets meer invulling via ons? In onderstaande lijst staan alle mogelijkheden; zo viert u écht feest hoe u dat wil!

Eten & Drinken

  • Bitterballen

    € 0,45
    Prijs per stuk. Geserveerd op schaal. Inclusief saus.
  • Bittergarnituur

    € 0,65
    Prijs per stuk. Geserveerd op schaal. Inclusief saus.
  • Broodje frikandel/kroket

    € 1,50
    Warme afsluiter. Inclusief mayonaise en/of mosterd.
  • Koude hapjes

    € 0,75
    Huisgemaakt. Bijv. gevulde eitjes, gehaktballetjes, ham met asperge. Op schaal.
  • Puntzak frites

    € 1,50
    Warme afsluiter. Inclusief mayonaise.
  • Flesbier

    € 1,-
    Grolsch Radler, Maltbier, Weizen, Palm, Herfstbok en Heineken. Per flesje.
  • Frisdrank

    € 2,-
    Prijs per geopende fles 1,5l of 1l.
  • Kan koffie

    € 6,-
    12 koppen. Incl. melk/suiker. Excl. kopjes.
  • Speciaalbier

    € 2,-
    Leffe Blond, Grimbergen Trippel, Hoegaarden Witbier, La Trappe Dubbel. Per flesje.
  • Tapbier

    € 5,-
    Prijs per liter, dus € 1,- per fluitje. Op nacalculatie.
  • Vruchtensap

    € 2,-
    Prijs per geopende fles 0,7l
  • Wijn

    € 8,-
    Rood/wit/rosé. Prijs per geopende fles 0,7l

Organisatorisch & Materialen

  • Achterlaten afval

    € 6,-
    1 zak is inbegrepen in de zaalhuur. Prijs per zak of krat van 12 flessen.
  • Afkoop schoonmaak

    € 50,-
    Wij doen de eindschoonmaak! Prijzen zijn gebaseerd op normaal gebruik van de zaal. Lindezaal € 50,-, Beneden 1 € 100,-, Beneden 1/2 € 125,-, Beneden 1/2/3 € 150,-.
  • Gebruik vaatwasser

    € 50,-
    Vaak gekozen bij inhuren externe cateraar.
  • Huur glaswerk/servies

    € 1,50
    Van gebaksbordjes tot bestek; wij doen de afwas! U krijgt spoelmiddel voor de glazen. Prijs per persoon.
  • Zaal langer huren

    € 50,-
    U kunt de zaal langer huren dan van 16:00 tot 00:00. Mogelijk van 12:00 tot uiterlijk 01:00. Prijs per uur.
  • Beamz uplight LED par

    € 20,-
    Draadloze discolampen. Accuduur 8 uur. Max 8 stuks. Prijs per stuk.
  • Chafing dish

    € 5,-
    Huur een warmhoudbak. Inclusief 2 brandgelpotjes en RVS bakken.
  • Extra statafels

    € 5,-
    Prijs per stuk. Let op: per zaal zijn reeds statafels inbegrepen.
  • Extra stoelen

    € 1,-
    Extra stoelen nodig? Prijs per stuk.
  • Huur personeel

    € 25,-
    Huur een kelner of barman in! Prijs per uur per persoon.
  • Subwoofer

    € 20,-
    Enkel beschikbaar in de Lindezaal.
De kleine lettertjes

Regels & Voorwaarden

We maken er natuurlijk samen graag een geslaagd feest van, maar zijn geen buurthuis of discotheek. Onderstaande regels zijn na vele feestjes ervaring tot stand gekomen. Lees ze alstublieft goed door. U ondertekent bij het reserveren een formulier waarin u aangeeft de regels gelezen te hebben en hiermee akkoord te zijn.

Reserveren
  • U heeft de keuze een zaal in optie te zetten of definitief vast te zetten.
  • Bij een optie nemen we bij een andere aanvraag eerst met u contact op. U dient in zo’n geval dezelfde dag nog een keuze te maken, zodat wij de andere partij uitsluitsel kunnen geven.
  • U maakt uw reservering definitief middels het betalen van een borg. Deze bedraagt €250 voor de Lindezaal en €500,- voor de Benedenzalen. De borg wordt contant voldaan.
  • Bij het maken van een reservering wordt gezamenlijk een overeenkomst ondertekend waarin u aangeeft alle voorwaarden en regels te hebben gelezen.
  • Bij een annulering van de zaal wordt de borg ter compensatie niet gerestitueerd.
  • U krijgt de borg aan het einde van de avond terug, mits voldaan is aan de overige regels en afspraken.
Minimumleeftijd, borg en schade
  • Zalen worden enkel verhuurd aan personen vanaf 18 jaar.
  • Indien het gros van de aanwezigen 18 tot 25 jaar is, vindt zaalverhuur enkel plaats indien er tenminste 1 ouder/voogd de gehele avond aanwezig is én fungeert als aanspreekpunt.
  • Eventuele schade (bv. beschadigde muren/verf, bewust gemaakte krassen op tafels, kapotte stoelen en tafels, gesneuveld glaswerk en/of decoratie) alsmede buitensporige schoonmaakkosten (bv. etensresten in de spoelbak, zeer intensief gebruik van de zaal, drank/eten/kauwgom etc op/onder/tegen muren, palen en tafels, afval rondom het pand en op het terras) worden van de borg afgetrokken.
  • De Lindeboom heeft een lopende afspraak met de naastgelegen Nicolaaskerk en buurtbewoners dat confetti nimmer gebruikt wordt. Confetti is daarom niet toegestaan. Gebruik hiervan resulteert ongeacht eigen schoonmaak direct in een aftrek van €250,- van de borg. Dit geldt ook voor glimmertjes, snippers en confettiballonnen. Andere versieringen (gewone/helium ballonnen, slingers, posters, foto’s, bogen etc) zijn uiteraard toegestaan.
  • Open vuur (sterretjes, vuurwerk, gasflessen, frituurpannen en ander toebehoren voor koken) is eveneens ten strengste verboden. De Lindeboom behoudt zich vanuit veiligheidsoverwegingen bij aantreffen van open vuur het recht het feest per direct te beëindigen. Daarbij vervalt de borg. Brandgelpotjes bij chafing dishes zijn onder toezicht toegestaan.
  • In het geval van opstootjes, agressie jegens personeel, een grimmige sfeer en het eventueel moeten inschakelen van politie vervalt per direct de gehele borg en wordt het feest beëindigd.
  • Wordt de zaal netjes achtergelaten en is er geen schade? Dan krijgt u de borg direct na afloop terug.
Zaalhuur
  • De zaalhuur en alle vooraf bekende meerkosten (zoals glaswerk, apparatuur, schoonmaak etc) dienen altijd voorafgaand te zijn voldaan.
  • U krijgt na betaling de sleutel van de zaal. Zorg ervoor dat diegene die betaalt daarom bij het opbouwen als eerste aanwezig is!
  • De borg wordt nooit gebruikt om de zaalhuur mee te betalen.
  • Afname op nacalculatie, het ter plekke beslissen om te verlengen of de schoonmaak uit te besteden kunnen wel met de borg worden verrekend.
  • De zaal is om 14.00 beschikbaar om op te bouwen en te versieren. Het feest dient om 24.00 afgelopen te zijn.
  • Het is mogelijk de zaal langer te huren dan 14:00 – 00:00. De kosten bedragen € 50 per uur.
  • De Lindeboom behoudt zich in het geval van een vervelende sfeer, beschonken gasten en/of andere redenen altijd het recht een verzoek tot verlenging niet te honoreren.
Opbouwen, afval en schoonmaak
  • Afhankelijk van de gekozen optie zet u zet zelf de zaal in de gewenste opstelling of doen wij dat voor u.
  • Eventuele versiering neemt u altijd zelf mee. Het is niet toegestaan punaises te gebruiken.
  • Afhankelijk van de gekozen opties neemt u zelf glaswerk en servies mee of richten wij de bar in.
  • We wijzen een aanspreekpunt aan, welke verantwoordelijk is voor het naleven van de huisregels.
  • Het is niet toegestaan spullen van De Lindeboom te gebruiken die u aantreft achter de bar.
  • U houdt zich aan de regels omtrent alcoholgebruik bij minderjarigen en het rookbeleid in de horeca.
  • Bij drankafname via De Lindeboom, is het niet toegestaan aangebroken of volle flessen mee te nemen.
  • Bij kapot of vermist glaswerk rekenen wij €1 per glas.
  • De afname van dranken geschiedt op nacalculatie per fles of liter (Zie prijslijst).
  • Indien u ervoor kiest zelf schoon te maken krijgt u na afloop de beschikking over een schoonmaakkar met heet water, schoonmaakmiddelen, doeken, bezems, dweil en een stoffer en blik.
  • U kunt de schoonmaak uitbesteden tegen de hierboven genoemde tarieven. Is de zaal buitensporig vies, dan geldt er een toeslag, welke verrekend wordt met de borg.
  • Maakt u zelf schoon dan verwachten wij van u dat de vloer en toiletten veegschoon en droog worden opgeleverd.
  • De bar, tafels, stoelen en ander interieur dienen schoon te worden achtergelaten (afnemen en weer droogmaken).
  • Huurt u de benedenzaal, dan dienen de gebruikte stoelen na het feest te worden opgestapeld.
  • Afval en lege flessen worden zelf meegenomen, tenzij anders is overlegd.
  • Indien het geval wordt ook afval rondom het pand opgeruimd.
  • Het is aan De Lindeboom of de zaal naar behoren is achtergelaten. Hierover wordt geen discussie gevoerd; enkel overlegd met het vooraf aangewezen aanspreekpunt.
Huisregels & Hygiëne
  • Alle huisregels die bij feesten mét afname van eten/drinken van toepassing zijn (bijv. niet roken in de horeca, gebruik van drugs, alcohol onder de 18) etc. zijn als vanzelfsprekend ook van toepassing op doe-het-zelf feesten.
  • Er is gedurende het gebruik van de zaal altijd ten minste één aanspreekpunt van De Lindeboom aanwezig.
  • Onze keuken wordt in verband met eigen activiteiten, uw en onze veiligheid en de Hygiënecode Horeca (HACCP) niet uitgeleend/verhuurd. Het bewaren van eventuele hapjes of een taart in onze koeling of vriezer is (met mate) geen probleem.
Meer informatie?

Afspraak maken

0570 62 52 25

Neem contact op

Bezichtigen, bespreken of reserveren.