Huur een feestzaal

Met eigen eten & drinken!

Bent u op zoek naar een voordelige en gezellige feestzaal voor bijvoorbeeld een verjaardag, jubileum of bruiloft?

Wilt u geen gedoe thuis, maar liever ook geen volledig verzorgde catering of feestarrangement?

Organiseer dan uw eigen doe-het-zelf feest bij De Lindeboom en bepaal helemaal zelf de gewenste invulling!

Liever een feest compleet verzorgd door ons? Kies dan één van onze scherp geprijsde all-in arrangementen, waarbij zaalhuur, bediening, aankleding, onbeperkt drinken en verschillende hapjes zijn inbegrepen! Klik hier.

Hoe werkt het?

Met ons doe-het-zelf concept bent u zelf vrij om te kiezen of u naast het huren van de zaal iets bij ons afneemt. Zie het als een menukaart; u kiest alleen waar u zelf zin in heeft! Van een ingerichte bar met glaswerk, een gevulde koelkast of aangesloten tap, tot een rondje bitterballen of zelfs bedienend personeel.
1
2
3
4
1
2
3
4

Kies een zaal

Kijk rond op onze site of plan een bezichtiging. Keuze gemaakt? Plaats dan een optie in onze agenda met de datum die uw voorkeur heeft. U legt de reservering vast middels betaling van een borg.

Extra afname

Naast de zaal met bar, stoelen en tafels meer materialen van ons nodig? Dat kan! Kijk hieronder voor alle mogelijkheden. Van servies tot discolampen en van barpersoneel tot schoonmaakploeg.

De dag zelf

De zaal is van 16:00 tot 00:00 beschikbaar. Zaal gezet, bar ingericht en slingers opgehangen? Dan kan het feest beginnen! Er is altijd een aanspreekpunt, mocht u tussentijds vragen hebben.

Na die tijd

Na die tijd maakt u de bar en tafels zelf schoon. De toiletten en vloer dienen veegschoon opgeleverd te worden. Is alles in orde, dan krijgt u uw borg weer terug en hopen we dat u terugkijkt op een topfeest!

Wat kost het?

Let op: het maximum aantal gasten per zaal (zittend/staand) is een schatting en altijd afhankelijk van de zaalopstelling, ruimte voor een band, dansvloer etc.
Lindezaal

€ 250,-

Max 30 zit of +- 50 sta

  • Eigen bar en groot privéterras
  • 40 stoelen, 8 tafels en 4 statafels
  • Goede geluidsinstallatie
  • Naastgelegen ruimte + €50,-
Benedenzaal 1

€ 400,-

Max 60 zit en/of 120 sta

  • Eigen bar, toiletgroep en garderobe
  • Eigen ingang voor gasten
  • 100 stoelen, 50 tafels en 6 statafels
  • Boxjes voor achtergrondmuziek en lift
Benedenzaal 1/2

€ 650,-

Max 140 zit en/of 280 sta

  • Eigen bar, toiletgroep en garderobe
  • Eigen ingang voor gasten
  • +- 180 stoelen, 80 tafels en 6 statafels
  • Boxjes voor achtergrondmuziek en lift
Benedenzaal 1/2/3

€ 850,-

Max 200 zit en/of sta

  • Eigen bar, toiletgroep en garderobe
  • Eigen ingang voor gasten
  • +- 180 stoelen, 80 tafels en 6 statafels
  • Boxjes voor achtergrondmuziek en lift

Extra mogelijkheden

Het mooie van ons doe-het-zelf concept is dat u precies kunt kiezen wat u wel en niet van ons afneemt. Bent u naast het huren van de zaal op zoek naar iets meer invulling via ons? In onderstaande lijst staan alle mogelijkheden; zo viert u écht feest hoe u dat wil!

De menukaart

Bij zaalhuur met eigen catering krijgt u altijd de beschikking over de aanwezige bar met koelingen, tafels, statafels en een eigen toiletgroep. De Lindezaal heeft ook een privéterras. Extra materialen, diensten of producten nodig? Kies hieronder enkel wat u van ons nodig heeft!

Bitterballen – € 0,45 p.s.
Geserveerd op schaal. Inclusief saus.

Bittergarnituur – € 0,65 p.s.
Geserveerd op schaal. Inclusief saus.

Broodje frikandel/kroket – € 1,50 p.s.
Warme afsluiter. Inclusief mayonaise en/of mosterd.

Koude hapjes – € 0,75 p.s.
Huisgemaakt. Bijvoorbeeld gevulde eitjes, ham met asperge etc. Op schaal.

Puntzak frites – € 1,50 p.s.
Warme afsluiter. Inclusief mayonaise.

Frisdrank – € 2,-
Per geopende fles van 1l of 1,5l.

Tapbier – € 5,-
Prijs per liter. € 1,- per fluitje. Op nacalculatie.

Flesbier – € 1,-
Per flesje. Zoals Radler, Malt, Herfstbok, Witbier.

Speciaalbier – € 2,-
Per flesje. Zoals Leffe blond, Grimbergen Tripel, La Trappe Dubbel.

Wijn – € 9,- 
Rood/wit/rosé. Per geopende fles van 0,7l.

Vruchtensappen – € 2,-
Per geopende fles van 1l.

Kan koffie – € 6,-
12 tot 14 koppen. Inclusief melk en suiker.

Afkoop schoonmaak Lindezaal – € 50,-
Prijs gebaseerd op normaal gebruik van de zaal.

Afkoop schoonmaak Benedenzaal 1 – € 100,-
Prijs gebaseerd op normaal gebruik van de zaal.

Afkoop schoonmaak Benedenzaal 1 en 2 – € 125,-
Prijs gebaseerd op normaal gebruik van de zaal.

Afkoop schoonmaak Benedenzaal 1,2 en 3 – € 150,-
Prijs gebaseerd op normaal gebruik van de zaal.

Gebruik vaatwasser in onze keuken – € 50,-
Veel gekozen bij inhuur externe cateraar.

Zaal laten zetten – € 25,-
Lindezaal € 25,-, Beneden 1 € 50,-, Beneden 1/2 € 75,-, Beneden 1/2/3 € 100,-

Huur personeel – € 25,-
Huur een kelner of barman in! Prijs per persoon per uur.

Achterlaten afval – € 6,-
Één zak is inbegrepen. Prijs per zak of krat van 12 glazen flessen.

Huur glaswerk/servies – € 1,50 p.p.
Van gebaksbordjes tot bestek; wij doen de afwas. U krijgt spoelmiddel voor de glazen.

Huur glaswerk – € 1,- p.p.
Wij richten de bar in met glaswerk. U krijgt spoelmiddel voor de glazen. 

Chafing dishes – € 5,- p.s.
Huur een warmhoudbak. Inclusief 2 brandgelpotjes en RVS bakken.

Beamz Uplight discolampen – € 10,- p.s.
Draadloze discolampen voor extra sfeer! Accuduur 8 uur. Max 8 stuks.

Subwoofer – € 20,- p.s.
Enkel beschikbaar in de Lindezaal.

Extra statafels – € 5,- p.s.
Prijs per stuk. Let op: per zaal zijn reeds enkele statafels inbegrepen.

Extra stoelen – € 1,- p.s.
Prijs per stuk. Let op: per zaal zijn reeds stoelen inbegrepen.

Regels & Voorwaarden

We maken er natuurlijk graag samen een geslaagd feest van, maar zijn geen buurthuis, voetbalkantine of discotheek. Onderstaande regels zijn na vele feestjes ervaring tot stand gekomen. Lees ze alstublieft goed door. U ondertekent bij het reserveren van een zaal een formulier waarin u aangeeft de regels gelezen te hebben en hiermee akkoord te zijn.
  • U heeft de keuze een zaal in optie te zetten of definitief vast te zetten.
  • Bij een optie nemen we bij een andere aanvraag eerst met u contact op. U dient in zo’n geval dezelfde dag nog een keuze te maken, zodat wij de andere partij uitsluitsel kunnen geven.
  • Bij het maken van een reservering wordt gezamenlijk een overeenkomst ondertekend waarin u aangeeft alle voorwaarden en regels te hebben gelezen.

Borg

  • U maakt uw reservering definitief middels het betalen van een borg. Deze bedraagt €250 voor de Lindezaal en €500,- voor de Benedenzalen. De borg wordt contant voldaan.
  • Bij een annulering van de zaal wordt de borg ter compensatie niet gerestitueerd.
  • Eventuele schade (bv. beschadigde muren/verf, bewust gemaakte krassen op tafels, kapotte stoelen en tafels, gesneuveld glaswerk en/of decoratie) alsmede buitensporige schoonmaakkosten (bv. etensresten in de spoelbak, zeer intensief gebruik van de zaal, drank/eten/kauwgom etc op/onder/tegen muren, palen en tafels, afval rondom het pand en op het terras) worden van de borg afgetrokken.
  • U krijgt de borg aan het einde van de avond terug, mits voldaan is aan de overige regels en afspraken.

Minimumleeftijd

  • Zalen worden enkel verhuurd aan personen vanaf 18 jaar.
  • Indien het gros van de aanwezigen 18 tot 25 jaar is, vindt zaalverhuur enkel plaats indien er tenminste 1 ouder/voogd de gehele avond aanwezig is én fungeert als aanspreekpunt.
  • De Lindeboom heeft een lopende afspraak met de naastgelegen Nicolaaskerk en buurtbewoners dat confetti nimmer gebruikt wordt. Confetti is daarom niet toegestaan. Gebruik hiervan resulteert ongeacht eigen schoonmaak direct in een aftrek van €250,- van de borg. Dit geldt ook voor glimmertjes, snippers en confettiballonnen. Andere versieringen (gewone/helium ballonnen, slingers, posters, foto’s, bogen etc) zijn uiteraard toegestaan.
  • Open vuur (sterretjes, vuurwerk, gasflessen, frituurpannen en ander toebehoren voor koken) is eveneens ten strengste verboden. De Lindeboom behoudt zich vanuit veiligheidsoverwegingen bij aantreffen van open vuur het recht het feest per direct te beëindigen. Daarbij vervalt de borg. Brandgelpotjes bij chafing dishes zijn onder toezicht toegestaan.
  • In het geval van opstootjes, agressie jegens personeel, een grimmige sfeer en het eventueel moeten inschakelen van politie vervalt per direct de gehele borg en wordt het feest beëindigd.
  • De zaalhuur en alle vooraf bekende meerkosten (zoals glaswerk, apparatuur, schoonmaak etc) dienen altijd voorafgaand te zijn voldaan.
  • U krijgt na betaling de sleutel van de zaal. Zorg ervoor dat diegene die betaalt daarom bij het opbouwen als eerste aanwezig is!
  • De borg wordt nooit gebruikt om de zaalhuur mee te betalen.
  • Afname op nacalculatie, het ter plekke beslissen om te verlengen of de schoonmaak uit te besteden kunnen wel met de borg worden verrekend.
  • De zaal is om 16:00 beschikbaar om op te bouwen en te versieren. Het feest dient om 24:00 afgelopen te zijn.
  • We verwachten dat u uiterlijk een uur nodig heeft om na afloop schoon te maken en uw spullen mee te nemen. Na 01:00 wordt een toeslag gerekend van € 25 per half uur.
  • Afhankelijk van de gekozen optie zet u zet zelf de zaal in de gewenste opstelling of doen wij dat voor u.
  • Eventuele versiering neemt u altijd zelf mee. Het is niet toegestaan punaises te gebruiken.
  • Afhankelijk van de gekozen opties neemt u zelf glaswerk en servies mee of richten wij de bar in.
  • We wijzen een aanspreekpunt aan, welke verantwoordelijk is voor het naleven van de huisregels.
  • Het is niet toegestaan spullen van De Lindeboom te gebruiken die u aantreft achter de bar, tenzij u deze van ons huurt.
  • U houd zich aan de regels omtrent alcoholgebruik bij minderjarigen en het rookbeleid in de horeca.
  • Bij drankafname via De Lindeboom, is het niet toegestaan aangebroken of volle flessen mee te nemen.
  • Bij kapot of vermist glaswerk rekenen wij €1,- per glas.
  • De afname van dranken geschiedt op nacalculatie per fles of liter (Zie prijslijst).
  • Indien u ervoor kiest zelf schoon te maken krijgt u na afloop de beschikking over een schoonmaakkar met heet water, schoonmaakmiddelen, doeken, bezems, dweil en een stoffer en blik.
  • U kunt de schoonmaak uitbesteden tegen de hierboven genoemde tarieven. Is de zaal buitensporig vies, dan geldt er een toeslag, welke verrekend wordt met de borg.
  • Maakt u zelf schoon dan verwachten wij van u dat de vloer en toiletten veegschoon en droog worden opgeleverd.
  • De bar, tafels, stoelen en ander interieur dienen schoon te worden achtergelaten (afnemen en weer droogmaken).
  • Huurt u de benedenzaal, dan dienen de gebruikte stoelen na het feest te worden opgestapeld.
  • Afval en lege flessen worden zelf meegenomen, tenzij anders is overlegd.
  • Indien het geval wordt ook afval rondom het pand opgeruimd.
  • Het is aan De Lindeboom of de zaal naar behoren is achtergelaten. Hierover wordt geen discussie gevoerd; enkel overlegd met het vooraf aangewezen aanspreekpunt.
  • Alle huisregels die bij feesten mét afname van eten/drinken van toepassing zijn (bijv. niet roken in de horeca, gebruik van drugs, alcohol onder de 18) etc. zijn als vanzelfsprekend ook van toepassing bij doe-het-zelf feesten.
  • Er is gedurende het gebruik van de zaal altijd ten minste één aanspreekpunt van De Lindeboom aanwezig.
  • Onze keuken wordt in verband met eigen activiteiten, uw en onze veiligheid en de Hygiënecode Horeca (HACCP) niet uitgeleend/verhuurd. Het bewaren van eventuele hapjes of een taart in onze koeling of vriezer is (met mate) geen probleem.